sobota, 23 lipca 2011

pozwolenia

pozwolenie

z racji tego, że od kilku miesięcy przebudowują mi drogę, wpadłem na pomysł, aby uzbroić w wodę swoją działkę.
Mój błąd, że nie pomyślałem o tym wcześniej, nawet jakieś 2 lata temu. To wtedy zapłacili by za to podatnicy, tzn. miasto. I nie miałbym tego całego cyrku. Trudno.

Ulicę rozkopali. Ukradli asfalt. Wymienili wodociąg, gazociąg. Kanalizacja na szczęście już była wcześniej robiona. Zlikwidowali rów. Fajnie. Co prawda nadal ciężko się wydostać, i do miasta trzeba jeździć na około, ale niebawem będzie super.

Aby jednak to swojej działki doprowadzić wodę, to przechodzę drogę, przez mękę. W sumie to nawet przez mąkę też. Bo pył ilasty który jest w glinie która jest w piasku bardzo brudzi gdy jest sucho, i bardzo brudzi gdy jest błoto...

Najpierw uderzyłem do wodociągów. Tam ileś czasu czekałem na "warunki przyłączenia". Za papierek musiałem zapłacić coś ca 170 PLN. Mając ten magiczny dokument myślałem, że już wszystko załatwione. Dupa. Teraz trzebabyło do projektanta przyłącza. Projektant powiedział, że nie zrobi do póki nie dostanie mapy do celów projektowych...

Ok, załatwimy. Ponieważ ciotka wspominała, że ma kogoś w wodociągach, to uderzyłem tam. Od jednej koleżanki, do drugiej. Pani fajna, rozumna. Chciała mapę do celów projektowych. Powiedziałem, że nie mam. Ona, że w takim razie szybko do geodety. Którego? Podała kilku. Udałem się więc do niego. Pan zrobił mapę. Koszt 700,00 PLN netto. Czas: ok 4 tygodni = miesiąc. Bo on czekał na mapę z urzędu.

Tak naprawdę to czekał na mapę z urzędu. Potem postawił 2 pieczątki na 3ch egzemplarzach, "mapa do celów projektowych" oraz "geodeta uprawniony nr 123" i podpisał się. 861 PLN papa.

Z tą mapą biegiem do Pani z wodociągów. po 2 tygodniach zrobiła projekt przyłącza. 750 PLN. Netto=brutto, bo bez FV, i nikt o niczym ma nie wiedzieć. Powiedziała, żeby niezwłocznie udać się do MZD i zanieść im jeden egzemplarz. I udać się do wodociągów, złożyć 2 egzemplarze. Zrobiłem. W MZD nic się za złożenie nie płaci. W wodociągach też. Brakowało jednak ZUDu, Zakład Uzgodnień Dokumentacji, czy jakoś tak. Dla mnie raczej wyglądało to na Zakład Utylizacji Danych... Okazało się, że wodociągi nie przyjmą bez dokumentu z ZUDu. Ale po 2 godzinach negocjacji udało się. Przyjeli. Ale nie dadzą gwarancji, że ten który to będzie miał pozytywnie klepnąć w wodociągach klepnie to pozytywnie... ZUD mam donieść. Złożenie wniosku do ZUDu = 50 zł (załatwiła Pani z wodociągów) czas oczekiwania: póki co 2 tygodnie, podobno do 6 tygodni...

A MZD dał pozwolenie na wejście z robotami w pas drogowy na okres 2 tygodni, czyli do 26.07.2011 r.

Na szczęście kierownik robót drogowych jest prawie sąsiadem, więc nie będzie raczej wielkiego problemu.

To co mnie czeka jeszcze, to walka z wodociągami, które widać nie chcą kolejnego odbiorcy ich towaru i usług. Być może walka z MZD. I znalezienie wykonawcy przyłącza (dziura z jednej strony drogi, wkopanie studni, wprowadzenie rury wodociągowej w rurę osłonową, która jest już pod jezdnią, zrobienie dziury w chodniku przy zasuwie, z drugiej strony jezdni - robotników udało się uprosić, aby nie kładli chodnika - i podłączenie przeprowadzonej przez rurę osłonową rury wodociągowej).

Potem jeszcze protokoły powykonawcze.

wogociągi - 170
geodeta - 861
projekt - 750
ZUD - 50
RAZEM: 1831 + paliwo na jakieś 40 zł.

I dalej nie wiadomo, czy się uda....

Na drogę jest gwarancja 5 lat. Więc za ok 6 lat na pewno się uda tym ludziom, którzy teraz nie uzyskali zgody od MZD i wodociągów. Wtedy sporo osób rozkopie chodniki i śliczny nowy asfalt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz